Waarom Dispaper in het onderwijs?

Onderwijsinstellingen in Nederland zijn broeikassen van logistieke en planningsgestuurde werkzaamheden: klassen en docenten worden van locatie naar locatie ingeroosterd, kantoren worden wel of niet benut en flexplekken komen kijken bij iedere gelegenheid van ieder individu aanwezig in het gebouw.

Om het complex te maken: Het komt tamelijk vaak voor dat onderwijsinstellingen een combinatie van roostersystemen benutten om ervoor te zorgen dat alle reserveringen op alle locaties in goede banen lopen. Ondertussen kampen zij met reserveringen die niet worden benut en het optimaliseren van de actuele bezettingsgraad van gebouwen.

Onderwijsinstellingen hebben daarbij een enorm communicatienetwerk: studenten willen weten wat er gaande is binnen de school, stagebedrijven willen graag studenten informeren over de mogelijkheden en urgente mededelingen moeten snel zichtbaar worden om de doorloop van core business activiteiten te blijven ondersteunen.

Problemen en pijnpunten

Als onderwijsinstelling wil je natuurlijk dat jouw studenten alle handvatten hebben om te groeien. Ondertussen zijn er echter veel pijnpunten waar medewerkers en studenten tegenaan lopen.

Binnen onderwijsinstellingen worden gebouwen niet optimaal benut. Lokalen worden alleen gebruikt als docenten er worden ingeroosterd of studenten een reservering maken. Verder staan lokalen altijd leeg, is er een tekort aan flexplekken of reserveren studenten lukraak lokalen die zij vervolgens niet benutten.

Kenmerkend aan de gebouwen bij onderwijsinstellingen is dat zij alle benodigdheden hebben om een volledig “smart” gebouw te maken. Met bewegingssensoren gaat het licht aan in lokalen en op de gangen, met slimme thermostaten wordt soms zelfs al de temperatuur geregeld. De meeste sensoren en “smart” oplossingen zijn echter nog niet gekoppeld aan een systeem dat activiteit kan meten: lokalen worden verlicht en opgewarmd zonderdat er mensen aanwezig zijn in die lokalen, waardoor veel energie verloren gaat.

Onderwijsinstellingen hebben veel connecties met verscheidene bedrijven voor stageplaatsen, opdrachten en functies. Deze komen echter alleen naar buiten zodra de school hier baat bij heeft, maar niet zodra de bedrijven daar baat bij hebben.

Hoe Dispaper dit oplost

Door een eenvoudige maar krachtige oplossing te gebruiken, kun je alle handvatten leveren aan studenten en medewerkers die zij nodig hebben, van duidelijkheid tot doorgroeimogelijkheden.

Dispaper haakt precies in op alle roostersystemen die jij momenteel hanteert. Hierdoor kan Dispaper naast de deur van een leslokaal of flexplek precies laten zien wat er achter de deur gaande is en wat er gaat gebeuren. Zo is er nooit meer onduidelijkheid. En voor wat betreft reserveringen? Uit een onderzoek van Dispaper blijkt dat er minder reserveringen worden gemaakt: zowel medewerkers als studenten kiezen er snel voor om even een vrije locatie te benutten – dat gaat sneller dan het maken van een reservering.

Dispaper kan koppelen met alle slimme elementen van een gebouw. Of het nou de verwarmingen, het licht of de bewegingssensoren zijn, met Dispaper kun jij al deze factoren verbinden aan jouw roostersysteem. Gaat er iets gebeuren in het leslokaal? Dan kan de verwarming en het licht aan. Is er na 5 minuten geen beweging gezien in het leslokaal? Dan kan de verwarming en het licht uit. Ook kan de reservering dan weg uit het systeem zodat de eerstvolgende bij het leslokaal kan.
Dispaper is perfect voor het tonen van korte berichten. Vacatures, advertenties, stageplaatsen, opdrachten en functies kunnen snel op honderden plekken tegelijk worden gedistribueerd zonder dat er hier sprake is van papier. Niet alleen informeer je jouw studenten zo optimaal: je zorgt ervoor dat jouw relaties nóg meer hebben aan jullie samenwerking.

Lever direct meerwaarde!

Met Dispaper kun jij er zeker van zijn dat jouw onderwijsinstelling het maximale levert aan studenten en medewerkers. Elimineer nu de loze reserveringen en de onduidelijkheid in jouw gebouw en probeer Dispaper in de praktijk.